Пошук

Куди звертатися, якщо порушуються права споживачів житлово-комунальних послуг

27 листопада 2019


У Законі України «Про житлово-комунальні послуги» споживач зобов’язаний укладати договір на надання житлово-комунальних послуг, оскільки договір – це саме той документ, на підставі якого споживач може пред’являти претензії за ненадані або неякісно надані послуги, а також вимагати виконання перерахунку та відшкодування збитків.
Відповідно до статті 12 Закону надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.
Договори про надання житлово-комунальних послуг укладаються відповідно до типових або зразкових договорів, затверджених Кабінетом Міністрів України або іншими уповноваженими державними органами відповідно до Закону. Такі договори можуть затверджуватися окремо для різних моделей організації договірних відносин (індивідуальний договір та колективний договір про надання комунальних послуг) та для різних категорій споживачів (індивідуальний споживач, колективний споживач).
При цьому слід зазначити, що споживач відповідно до статті 7 Закону має не лише права, а й обов’язки.
У разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг споживач має право викликати виконавця комунальних послуг (його представника) для перевірки кількості та/або якості наданих послуг.
За результатами перевірки якості надання комунальних послуг або якості послуг з управління багатоквартирним будинком складається акт-претензія, який підписується споживачем та виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком).
Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) зобов’язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача.
Акт-претензія складається виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) та споживачем і повинен містити інформацію про те, в чому полягало ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком, дату (строк) її ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості, а також іншу інформацію, що характеризує ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості.
У разі неприбуття виконавця комунальної послуги або управителя (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) в установлений строк або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію такий акт підписується споживачем, а також не менше як двома споживачами відповідної послуги, які проживають (розташовані) в сусідніх будівлях (у приміщеннях – якщо послуга надається у багатоквартирному будинку), і надсилається виконавцю комунальної послуги або управителю (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) рекомендованим листом.
Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) протягом п’яти робочих днів має вирішити питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або надати споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії.
У разі ненадання виконавцем (управителем) відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними таким виконавцем (управителем).
Якщо врегулювати спір шляхом надсилання акта-претензії не вдалося, то Закон визначає, що захист прав споживачів житлово-комунальних послуг здійснюється уповноваженим центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про захист прав споживачів.

За матеріалами Урядового порталу

Оголошення

------------------------------------

Графік планових відключень споживачів електричної енергії Якимівського району

------------------------------------

Про дистанційне консультування населення з правових питань в режимі онлайн

------------------------------------

Право на отримання матеріального забезпечення фізичними особами-підприємцями.

------------------------------------

Молодіжне житлове кредитування

------------------------------------

ДЕРЖАВНА РЕЄСТРАЦІЯ НАРОДЖЕННЯ У ПОЛОГОВОМУ БУДИНКУ

------------------------------------

До уваги мешканців Якимівського району!

------------------------------------

Інформація про роботу «гарячої» телефонної лінії Запорізької обласної державної адміністрації 0-800-503-508

------------------------------------

ВОЛОНТЕРСЬКА ГАРЯЧА ЛІНІЯ для бійців АТО та їх сімей

------------------------------------

Голова Держслужби зайнятості: Війна скінчиться, прийдуть інвестори і скажуть: нам потрібні робочі руки і світлі голови. А де їх брати?

------------------------------------

Родючі землі – безцінне, але, нажаль, вичерпне багатство

------------------------------------

Процес декомунізації в Україні

------------------------------------

Обслуговування розпорядників бюджетних коштів

------------------------------------

МОБІЛІЗАЦІЯ: ПИТАННЯ
І ВІДПОВІДІ (брошура)

------------------------------------

Обслуговування розпорядників бюджетних коштів

------------------------------------

ТЕЛЕФОН ДОВІРИ

В райдержадміністрації діє «телефон довіри». Громадяни можуть звертатися з інформацією про факти корупції та інші зловживання з боку працівників органів влади, пропозиціями щодо підвищення ефективності роботи органів державної виконавчої влади щоденно (крім перерви на обід з 12.00 до 12.45, суботи та неділі, святкових днів) з 08.00 до 17.00 години, в п’ятницю з 08.00 до 15.45 години.

Телефон довіри: 9-10-13.

Наша адреса: смт.Якимівка, вул. Ігоря Щербини, 6.

------------------------------------

Шановні громадяни!

В Якимівському районі проводиться робота сектору по профілактиці та виявленню корупції Головного управління державної служби з надзвичайних ситуацій України у Запорізькій області. Основним завданням підрозділу є виявлення передумов, попередження та припинення корупції та злочинів у сфері службової діяльності з боку співробітників ДСНС України.

На випадок виявлення неправомірних дій з боку співробітників ДСНС просимо звертатися для інформування до начальника сектору Бутнаря Сергія Костянтиновича,
з 9-00 до 18-00 за адресою: м. Мелітополь, вул.. Героїв Сталінграду, 4, або за моб. телефоном: 067-619-88-61.

------------------------------------

Мелітопольский місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги за допомогою адвокатів забезпечує правовий захист та представництво інтересів у цивільних та адміністративних справах соціально незахищеним категоріям громадян.
Детальну інформацію можна отримати за адресою: м. Мелітополь, вул. Вакуленчука, 99, або за телефоном: 096-523-9855, (0619)44-88-10, (0619)42-18-08

------------------------------------

З 1 вересня 2016 року в смт. Якимівка по вул. Центральна, 93 працює відділ "Якимівське бюро правової допомоги". Станом на 3 листопада до відділу вже надійшло понад 80 звернень громадян. Здебільшого люди звертаються з таких категорій питань: сімейне, соціальне забезпечення, спадкове, земельне та житлове. Також були звернення і від учасників АТО, які стосувались питання реалізації права на землю та житло. Установа надає безоплатні юридичні консультації всім верствам населення і приймає звернення соціально незахищенної категорії громадян щодо надання безоплатної вторинної правової допомоги (складання процесуальних документів, представництво інтересів та захист в суді адвокатом за рахунок держави).
Контактний телефон відділу - (06131)9-17-11

------------------------------------

0-800-503-508
гаряча лінія облдержадміністрації
hotline@zoda.gov.ua

------------------------------------

Гімн Якимівського району

Акимовка